We houden ervan ingewikkelde zaken in één, maximaal twee minuten duidelijk te maken. Via een animatie. Succesvol instrument bij sales pitches, procesuitleg, visieverduidelijking of educatie. Kort, krachtig, aantrekkelijk. Animaties kunnen ook zorgen voor meer bereik. Feit is dat video binnen online campagnes goed wordt gewaardeerd.
Mensen krijgen steeds meer de behoefte om zich via video te uiten. Dat wordt technisch ook steeds makkelijker. Waardoor de hoeveelheid videodata op internet hard blijft groeien. Organisaties moeten steeds creatiever worden om op te vallen. Al aan animatie gedacht? Het kan enorm helpen een boodschap concreet te maken. Hoe abstract deze ook is.
Bij het opstellen van een contentstrategie zien we dat organisaties steeds meer beseffen dat doelgroepen kwaliteit prefereren boven kwantiteit. De tijd van eindeloos posten in social media is voorbij. Targeting wordt steeds efficiënter en het beschikbare budget wordt verspreid over minder, maar wel hoogwaardiger content.
Vechtlust maakt jaarlijks tientallen animaties voor uiteenlopende opdrachtgevers. Elke animatie is uniek en in eigen huis ontwikkeld. We bieden vele stijlen en technieken: 2D, 3D, vector, analoog geïllustreerd, stop-motion, papier-animatie, illustratie samen met typografie, video, fotografie of collage. Of een combinatie hiervan. Zo krijg je altijd de visual story, uitleganimatie of explanimation die helemaal past bij je doel en organisatie.
Corporate story Rabo Farm, onderdeel van de Rabobank Groep.
Glad? Op deze plekken wordt gestrooid in Amsterdam. Social media campagne.
Steden worden steeds slimmer. iCity van VolkwerWessels is een goed voorbeeld.
Bevolkingsonderzoek darmkanker. Patiëntvoorlichting.
Over boren naar aardwarmte op 4 kilometer diepte. Van, voor en door de tuinders.
Zó werkt Windmolen Kralingseveer. Een duurzame oplossing van HVC.
Voor congresorganisatie moet je als arts bij Boerhaave Nascholing zijn.
Nieuwe alles-in-één oplossing voor het OV. Nooit meer met geldkistjes over straat.
De nieuwe standaard voor laadinfrastructuur wereldwijd heet OCPI.
Online supermarkt Picnic. Beste start-up van Nederland 2016.
Uitgesproken statement tegen marketing van ongezonde voeding voor kinderen.
Brede publieksvoorlichting over het functioneren van de Raad van Almere.
We doorlopen elke fase van het proces in nauwe afstemming - onze opdrachtgevers hebben in de regel net zo veel lol bij het maken van een animatie als wijzelf. En hiermee voorkomen we verrassingen achteraf.
We stellen de kernboodschappen, het doel en de doelgroep van de animatie vast.
We bepalen de verhaallijn. Deze verwerken we vervolgens tot een script.
Wat voor type animatie wordt het? Welke stijl past het best bij het verhaal, de ontvanger en de klant?
Op basis van het script en de stijl maken we een storyboard: beeldaanwijzingen in woord of geschetst.
We werken een aantal key visuals uit, om overeenstemming te krijgen over de stijl.
Aan de hand van verscheidene demo’s van stemacteurs kiezen we de meest geschikte stem. Alle talen zijn mogelijk.
We illustreren eerst alle scènes en vervolgens brengt de motion graphic designer deze tot leven. Eerst presenteren we een ruwe montage, daarna gaan we fine-tunen.
In de finale montage voegen we soundeffects en muziek of soundscape toe. Bij voorkeur speciaal voor de animatie gecomponeerd.