ons animatieproces

animatie

We houden ervan ingewikkelde zaken in één, maximaal twee minuten duidelijk te maken. Via een animatie. Succesvol instrument bij sales pitches, procesuitleg, visieverduidelijking of educatie. Kort, krachtig, aantrekkelijk. Animaties kunnen ook zorgen voor meer bereik. Feit is dat video binnen online campagnes goed wordt gewaardeerd.

Trends in contentmarketing

wees Onderscheidend 

Mensen krijgen steeds meer de behoefte om zich via video te uiten. Dat wordt technisch ook steeds makkelijker. Waardoor de hoeveelheid videodata op  internet hard blijft groeien. Organisaties moeten steeds creatiever worden om op te vallen. Al aan animatie gedacht? Het kan enorm helpen een boodschap concreet te maken. Hoe abstract deze ook is.

beter goed dan veel

Bij het opstellen van een contentstrategie zien we dat organisaties steeds meer beseffen dat doelgroepen kwaliteit prefereren boven kwantiteit. De tijd van eindeloos posten in social media is voorbij. Targeting wordt steeds efficiënter en het beschikbare budget wordt verspreid over minder, maar wel hoogwaardiger content.

Stijlen

Vechtlust maakt jaarlijks tientallen animaties voor uiteenlopende opdrachtgevers. Elke animatie is uniek en in eigen huis ontwikkeld. We bieden vele stijlen en technieken: 2D, 3D, vector, analoog geïllustreerd, stop-motion, papier-animatie, illustratie samen met typografie, video, fotografie of collage. Of een combinatie hiervan. Zo krijg je altijd de visual story, uitleganimatie of explanimation die helemaal past bij je doel en organisatie.

Ziekenhuis Gelderse Vallei

Bevolkingsonderzoek darmkanker. Patiëntvoorlichting.

Gemeente Amsterdam

Glad? Op deze plekken wordt gestrooid in Amsterdam. Social media campagne.

Trias Westland

Over boren naar aardwarmte op 4 kilometer diepte. Van, voor en door de tuinders.

Rabo Farm

Corporate story Rabo Farm, onderdeel van de Rabobank Groep.

Boerhaave Nascholing

Voor congresorganisatie moet je als arts bij Boerhaave Nascholing zijn.

G4S

Nieuwe alles-in-één oplossing voor het OV. Nooit meer met geldkistjes over straat.

Raad van Almere

Brede publieksvoorlichting over het functioneren van de Raad van Almere.

NKL

De nieuwe standaard voor laadinfrastructuur wereldwijd heet OCPI.

HVC

Zó werkt Windmolen Kralingseveer. Een duurzame oplossing van HVC.

VolkerWessels

Steden worden steeds slimmer. iCity van VolkwerWessels is een goed voorbeeld.

Stop Kindermarketing

Uitgesproken statement tegen marketing van ongezonde voeding voor kinderen.

Picnic

Online supermarkt Picnic. Beste start-up van Nederland 2016.

Proces

We doorlopen elke fase van het proces in nauwe afstemming - onze opdrachtgevers hebben in de regel net zo veel lol bij het maken van een animatie als wijzelf. En hiermee voorkomen we verrassingen achteraf.

1 - Briefing

We stellen de kernboodschappen, het doel en de doelgroep van de animatie vast.

2 - Storyline/script

We bepalen de verhaallijn. Deze verwerken we vervolgens tot een script.

3 - Stijl

Wat voor type animatie wordt het? Welke stijl past het best bij het verhaal, de ontvanger en de klant?

4 - Storyboard

Op basis van het script en de stijl maken we een storyboard: beeldaanwijzingen in woord of geschetst.

5 - Stijl bepalen

We werken een aantal key visuals uit, om overeenstemming te krijgen over de stijl.

6 - Voice-over

Aan de hand van verscheidene demo’s van stemacteurs kiezen we de meest geschikte stem. Alle talen zijn mogelijk.

7 - Illustratie en animatie

We illustreren eerst alle scènes en vervolgens brengt de motion graphic designer deze tot leven. Eerst presenteren we een ruwe montage, daarna gaan we fine-tunen.

8 - Sound

In de finale montage voegen we soundeffects en muziek of soundscape toe. Bij voorkeur speciaal voor de animatie gecomponeerd.