Voor de snelgroeiende internetsupermarkt Picnic ontwikkelden wij al in 2015 een herkenbare illustratieve, visuele wereld die je terugziet op alle bezorgautootjes (vele honderden zijn het er inmiddels!). Maar ook in de app en op allerlei eigen merchandise. Speelse, handgetekende characters geven het jonge merk een aaibare identiteit die hoog wordt gewaardeerd. In het bijzonder door de jongste klanten.
Nu heeft zo’n handgetekende stijl één nadeel… hij is handgetekend. En daarmee nogal bewerkelijk. In maart hebben we daarom na een krap jaar van gezamenlijk ontwikkelen een illustratie-kit gebouwd, waarmee onze vormgevers en animatoren, én die van Picnic uit de voeten kunnen.
Hiervoor hebben we goed gekeken naar het atomic design-principe dat is gemunt door de Amerikaanse ontwerper en developer Brad Frost. We zijn uitgegaan van de meest optimale user experience en hebben de illustratieve Picnic-wereld opnieuw gebouwd in vectorelementen. Losse bouwstenen waarmee ontwerpers onafhankelijk van elkaar een consistente wereld kunnen creëren. Zoals onafhankelijke atomen en moleculen samen een stof of organisme vormen.