





Modern en warm
AZL verzorgt de pensioenadministratie, bestuursadvisering en het actuarieel- en communicatieadvies voor tientallen pensioenfondsen met duizenden aangesloten werkgevers en meer dan een miljoen deelnemers. Met veranderingen vanuit de nieuwe Wet Toekomst Pensioenen, is communicatie komende jaren een speerpunt.
Vraag: hoe kan AZL zich duidelijker profileren als de partijwaar geen fonds in de toekomst omheen kan?
We namen business- en merkpositionering onder handen met het communicatieteam en het AZL-bestuur. Het nieuwe merkverhaal hebben we samengevat in een duidelijk statement: ‘De toekomst voor elkaar’. Deze gelaagde pay-off vertelt dat AZL een toekomst mogelijk maakt voor miljoenen individuele deelnemers, met behulp van het collectief. En ook nog eens op een manier die goed resultaat oplevert.
Vervolgens hebben we een nieuwe brand identity ontwikkeld met heldere kleuren die tegelijk warmte en kracht uitstralen. Een vriendelijk font, een vignet met vlakken die naar behoefte meebewegen met de communicatievraag of het middel waarop het wordt toegepast.
Meer cases
