daarom Vechtlust

logo

Onze naam? Dat zit zo. Behalve dat we begonnen in Weesp - aan de Vecht - vertelt Vechtlust dat we strijden voor de mooiste opdrachten en beste resultaten. En dat we in ons werk graag met contrast werken, onverwachte combinaties maken. Dat werkt. 

Effectieve communicatie draagt bijna altijd een tegenstelling in zich. Tussen zoet en bitter, lichtvoetig en serieus, ontroerend en droog, vragend en vertellend, ver en dichtbij, donker en licht, vecht en lust.

over ons

Bij Vechtlust zijn we onverminderd nieuwsgierig naar wat klanten bezighoudt. Hongerig de beste ideeën te bedenken. Eenieder vanuit zijn eigen talent en discipline. Analytisch of creatief, verhalend of verbeeldend. Samen maken we content met een boodschap. Om te verleiden, vertellen en te verrassen.

Verhalen blijven

Bij het behalen van bijna alle organisatiedoelen – zowel intern als extern – geldt communicatie als een kritische succesfactor. Onder invloed van technologische innovatie zie je hoe content, kanalen en middelen continu veranderen. Maar wat nooit aan kracht inboet, is een goed verhaal. Verhalen maken indruk op mensen. Ze prikkelen verbeeldingskracht, inlevingsvermogen en ze raken je veel meer dan feiten of meningen.

Door de onverwachte vragen te stellen brengen we het verhaal uit de diepte naar boven en komt er letterlijk licht en lucht bij. Zo worden verhalen duidelijk, sprankelend en behapbaar.

team

Jochem Wilbers

managing director

Oprichter en algemeen directeur. Voor concept en tekst. Gedijt al vele jaren uitstekend binnen chaotische bureaudynamiek. Is gezond nieuwsgierig met een brede algemene ontwikkeling. Makkelijk in de omgang. Barstensvol plannen.

Lotte de Vries

communicatieadviseur

Bureaustrateeg. Vragensteller. Inhoudelijk én procesmatig ingesteld. Weet zich snel uiteenlopende dossiers eigen maken. Van duurzaam tot financieel, van juridisch tot medisch. Ooit was Lotte klant bij Vechtlust.

Peter Asselbergs

ontwerper

Man van het eerste Vechtlust-uur. Neerlandicus. Schroeft alles uit elkaar om te kijken hoe 't werkt. Ontwerper in de letterlijke zin. Torser van een uitdijende schat aan trivialiteiten. Zet af en toe de router uit en aan.

Manôu ten Asbroek

tekstschrijver & projectmanager

Nieuwsgierige generalist. Houdt van deadlines, Disney en koffie. Lacht hard, denkt snel en praat te veel. Was ooit docent L.O. en wil niets liever dan beargumenteren en snowboarden.

Marianne Riem

communicatieadviseur

Ervaren communicatie-adviseur met een goed ontwikkeld grafisch oog. Veel kennis van BtoB-marketing, branding en projectmanagement. Voor nuchter en uitgesproken advies binnen uiteenlopende sectoren. Houdt van bordspellen en speelt graag piano.

Inge ter Laak

grafisch ontwerper

Een en al Twentse hartelijkheid. Combineert speelsheid met vakmanschap. Zoekt altijd de creatieve ruimte binnen het commerciële kader. En een huis met een tuin. Dol op haar papegaai Yello en kaketoe Link.

Quirine Smid

projectmanager

Vrolijk en ordentelijk: opgeruimd type. Voorliefde voor print, oude landrovers en the good old British country life. Maakte jaren een kunstmagazine en hielp met de marketing bij Museum Van Loon. Verder houdt Quirine van interieurdesign, viool en to-do-lijstjes.

Mathijs van Duinen

Financiële administratie

Man van de cijfers. Kleurt binnen lijntjes en schetst een realistische voorspelling. Familieman die zijn eigen bier brouwt. Ordeschepper.

daarom Vechtlust

logo

Onze naam? Dat zit zo. Behalve dat we begonnen in Weesp - aan de Vecht - vertelt Vechtlust dat we strijden voor de mooiste opdrachten en beste resultaten. En dat we in ons werk graag met contrast werken, onverwachte combinaties maken. Dat werkt. 

Effectieve communicatie draagt bijna altijd een tegenstelling in zich. Tussen zoet en bitter, lichtvoetig en serieus, ontroerend en droog, vragend en vertellend, ver en dichtbij, donker en licht, vecht en lust.