Fondswerving

Animatie

Educatie

Tekstproductie

Medische communicatie

Campagne

Illustratie

Strategie

Storytelling

Leids Universitair Medisch Centrum

De Bontius Stichting ondersteunt bij het werven van aanvullende financiering voor het wetenschappelijk onderzoek van het LUMC. Zo kunnen artsen en onderzoekers ziektes dichterbij genezing te brengen.

deel deze pagina

Vinden van fondsen

Leids Universitair Medisch Centrum

Vraag

Bij het LUMC lopen veel vernieuwende initiatieven. Hiervoor is vaak aanvullende financiering nodig. Voor onderzoek naar bottumoren. Behandeling van prostaatkanker. Of een specifieke bloedbank om kanker in een vroeg stadium op te sporen. 

Aanpak

Fondsenwerving vraagt om een duidelijke boodschap met een onderscheidende communicatiemix. Een beknopte video of animatie is vaak nuttig. Om kort en krachtig de essentie weer te geven. Goed online in te zetten. Of te vertonen via schermen in bijvoorbeeld wachtruimtes in het ziekenhuis. Maar denk ook aan posters, ansichtkaarten, flyers, sms-activatie, abri’s langs de weg, en natuurlijk één-op-één werving via de bestaande netwerken.

Creatie

Met het LUMC en de fondswervingstak – de Bontius Stichting – hebben wij inmiddels een aantal uiteenlopende campagnes ontwikkeld met animaties die het verschil kunnen maken. Team Livingstone, Beter Bot, Prostaat Schoon, Bestrijding Botsarcoom.

 

 

Resultaat

Alle campagnes lopen over een langere termijn. Tipje van de sluier: inmiddels is dankzij de Beter Bot campagne financiering gerealiseerd voor minimaal drie jaar aan onderzoek naar fibreuze dysplasie. Team Livingstone is al vier jaar zeer succesvol, en met Bestrijding Botsarcoom is de minimum-doelstelling van € 400.000 al na een half jaar dichtbij gekomen.

Leids Universitair Medisch Centrum

De Bontius Stichting ondersteunt bij het werven van aanvullende financiering voor het wetenschappelijk onderzoek van het LUMC. Zo kunnen artsen en onderzoekers ziektes dichterbij genezing te brengen.

Fondswerving

Animatie

Educatie

Tekstproductie

Medische communicatie

Campagne

Illustratie

Strategie

Storytelling

deel deze pagina