


Positionering
Kiezen en gekozen worden
Hoe staat jouw merk ervoor? Is het nog net zo onderscheidend als eerst? Is je DNA nog duidelijk voelbaar? Weten klanten, partners en talent je te vinden? Vechtlust helpt je met een heldere analyse, krachtige strategie én het uitvoeren ervan.
Aantrekkelijk merk
Vanuit een krachtige positionering bouw je een onderscheidend, aantrekkelijk en herkenbaar merk. Met een duidelijk en verhaal over wie je écht bent, trek je vanzelf de juiste mensen aan.
Duidelijk merk
We starten met een scherpe intake en snelle analyse. Wat weten we al, wat moet nog boven tafel? Wat past bij je je ambitie, je tempo en je scope? We gaan op zoek naar je identiteit, waarden, concurrenten en doelgroepen. Samen bouwen we een helder merkverhaal en een stevige waardepropositie: authentiek, geloofwaardig en sprankelend.
Aanpak op maat
Of het nu gaat om commercie, vertrouwen, maatschappelijke waarde of employer branding – de kern van positioneren blijft hetzelfde. Elke organisatie is anders, dus onze aanpak ook.
- Essentietraject: een creatief proces om je missie en visie te bepalen of te verscherpen.
- Bouwstenenworkshop: een gerichte sessie om de bouwstenen van de merkidentiteit, waardepropositie of EVP te verhelderen.
- Aangescherpte merkidentiteit: als sturend kompas voor positionering, communicatie, merkbeleving en mogelijk een rebranding.
- Persona’s en klantreizen: waardoor het perspectief van je doelgroepen scherp in beeld komt.
- Creatief concept en campagne: een onderscheidend creatief concept en campagneplan waarmee je doelmatig en met lef en jezelf (opnieuw) aan de wereld voorstelt.
- Rebranding: een positioneringstraject kan ook een opstap zijn naar een complete rebranding of huisstijlexercitie.
Cases
Positionering

Nierstichting
Nalaten aan het goede doel

Zorginspirator
Online marketingcampagnes

Sensing360
Duurzaam en innovatief