Branding

Van verhaal naar vorm
Nieuwe medewerkers, nieuwe dienstverlening, nieuwe tijden… en ineens zie je het: de uitstraling van je organisatie past niet meer bij wie je bent geworden en bij wie je wilt bereiken. Vechtlust vertaalt je positionering naar zichtbare keuzes en communicatie die raakt.

Herkenbaar en authentiek

Branding gaat niet over kleurcodes of een lekker logo. Het gaat over hoe mensen je ervaren, onthouden en zich met je verbinden. In elk contactmoment. Een sterk merk is herkenbaar en eigen. Het vertelt het verhaal van jouw organisatie. Als uitgesproken optelsom van design, taal, tone of voice en gedrag.

Persoonlijk merkkompas

We beginnen bij je identiteit en gewenste positionering. Wat typeert jullie bedrijf? Waar wil je naartoe? En wat verwacht je doelgroep? En, net zo belangrijk: wat in jullie (huis)stijl is goed en moet blijven? Samen met jouw team ontwikkelen we een merkkompas: een heldere basis voor ons ontwerpteam. Dan gaan we aan de slag gaat met logo, visuele identiteit, kleurenpalet, typografie, beeldtaal en tone of voice.

Zit lekker, staat goed

Het resultaat van zo’n brandingtraject is een nieuwe jas die helemaal past bij wat je wilt uitstralen. Onderscheidend en comfortabel. Met richtlijnen of inspiratiesessies zorgen we ervoor dat iedereen er binnen jouw organisatie eenvoudig mee kan werken.

Wat we doen

  • Merkactivatie: een creatief concept of campagne om je vernieuwde merk actief naar buiten te brengen, of collega’s intern mee te nemen.
  • Positioneringsstrategie: we verscherpen je merkstrategie aan de hand van de koers van je organisatie.
  • Merkkompas: via research of een bouwstenensessie bepalen we merkwaarden en beloftes en leggen het vast in een document. Geeft ook richting aan creatie.
  • Visuele identiteit: een nieuwe of aangescherpte huisstijl die klopt met je gewenste positionering en karakter. Met kleuren, typografie, beeldtaal en vormgeving die samen uitstralen wie je bent.
  • Brandbook of stijlgids: een praktisch en inspirerend document waarmee ontwerpers, marketeers en collega’s geïnspireerd worden en de stijl kunnen toepassen.
  • Taal- en toonkompas – voor mens en machine: een document met stijlregels, voorbeelden en formats. Praktisch voor je medewerkers en zo opgebouwd zodat ook AI consistent voor jouw merk werkt.
  • Merkuitingen: van presentatie, social post en vacaturetekst tot nieuwsbrief of een hele nieuwe website. Samen bouwen we onderleggers en templates voor krachtige en consistente communicatie.

Benieuwd? Bel voor een kennismaking.

Cases

Branding

AZL

Compleet brand identity-traject

Nierstichting

Nalaten aan het goede doel

Picnic

Visuele wereld voor de online boodschappenwinkel