13 juni 2019

hvc

Bakkie lust alles wat jij ook eet

deel dit bericht

Meer dan een derde van ons restafval bestaat uit etensresten. Terwijl in het gft-afval weer restafval zit. Dat moet beter, vinden de afvalverwerkers en recyclers van HVC.

Wij kregen de vraag: hoe verleid je mensen hun kliekjes, graten en botten in de groene bak te stoppen? We creëerden Bakkie voor bewustwording en herkenning. Bakkie is een aaibaar 3D-character, een kruising tussen een Cockerspaniël en… een groene bak dus. Bakkie is het extra gezinslid dat er gewoon helemaal bij hoort.

Lust alles wat jij ook eet.

De campagne wordt breed ingezet. Zowel online als offline.

Concept en uitvoering: Vechtlust

In samenwerking met:
Mookx en Dustin Kershaw: animatie en compositing
Bart Beekman: camera
Gerard Verwiel: geluid
Geen Bluf
Hebbes Casting en Dutch Casting Agency

echte smaken

Belangrijke boodschap van de Nierstichting: eten met minder zout is beter voor je nieren.

Kerst met Bakkie

Voorlichtingscampagne met Bakkie en de etensresten krijgt een vervolg in 2020.

Leerlingen werven

Serieus goed: campagne van start voor de OSB, middelbare school in de Amsterdamse Bijlmer.

AZL laat zich zien

Pensioenuitvoerder stapt uit de schaduw als dé veranderexpert. Met een nieuwe corporate identity.